söndag 15 februari 2015

Att förlora ens bästa vän...-ens djur

Att förlora ett djur är en av dem värsta sakerna som finns! Vissa tänkte nog bara att "amen vafan det är bara ett djur kom över det" men ens djur kan vara ens bästa vän! 

Min familj/B hade tänkt på att vi skulle skaffa hund och ville verkligen det! sen så tänkte vi om och vi kan inte skaffa en hund NU i ÅR det går ej! Så vi kom på att jag och min syster skulle få varsin kattunge vilket var helt fantastiskt!

Vi kollade-letade efter katter lite överallt och skulle ha en ras katt! Så hittade vi en uppfödare som var jättebra! *Helig Birma* letade vi efter! Så hittade vi en uppfödare somsagt! Vi fastnade direkt dem var så underbara. Vi köpte massor av fina saker till dem vi fick välja varsin kattunge då!
Och jag valde Zindra uppfödaren hade döpt man fick såklart byta namn men det ville ej jag!!

Sen så äntligen fick vi hem dem så himmelskt mysigt! Jag hade min Zindra och Min syster hade Zatara! Allt var bara perfekt!!
Vi firade jul med dom och Zindra var också med på min födelsedag! Men sedan så började vi se hur Zindra hade förändrats hon var så annorlunda! Och så hände det en sak hon blev bara jättekonstig och ja! Men sen så blev hon bara sämre hon sov HELA Dagarna HEEELA tiden... Hon ville inte leka, hennes ögon var asså helt färglösa! Dem var inte fina (dem var klar blåa innan men inte nu) Så den 1 Februari-2015 så bestämde vi att vi skulle åka till veterinären.
Dem tog tempen på henne hon hade feber, sen skulle dem
Ta en grej kolla hennes buk om hon hade någon sjukdom så veterinären sa: Om det är gul vätska som kommer nu så har hon en typiskt obotlig Helig Birma sjukdom! Och såklart var vätskan gul och då sa hon att det bästa är att avliva henne och där bröt jag ihop asså det går inte beskriva så hemskt det var... Min Zindra var inte ens ett halvår hon skulle vart de igår om hon fanns! Hon kommer alltid finnas hos mig!!
Sen dagar efter det så grät jag varje kväll men det börjar kännas en aning bättre!

Jag vet hur jobbigt de är de är första gången jag är med om något sådant här! Men vi har Zatara kvar och mina andra katter!!

Om ni är med i en sådan här grej att ni måste avliva så kan ni skicka på instagram Direkt där jag heter: fiasbeata1_Animallover (vet ej om jag får skriva ut E:s insta... Eller mejla oss: DjurLovers14@gmail.com

Kram på er!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar